Τρίτη 5 Ιουλίου 2011

ΑΝΤΕΕΕΕ ΚΑΝΤΕ ΚΑΤΙ-ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ

Με ενοχλεί που η οικονομική και πολιτική κρίση που βιώνουμε μας έκανε να βλέπουμε τα πράγματα πιο καθαρά και ευρύτερα. Με ενοχλεί που τόσα χρόνια δεν το βλέπαμε και χρειαζόμασταν την σφαλιάρα μας για να συνέλθουμε.

Σε προηγούμενες αναρτήσεις μου έχω αναφερθεί στο θέμα του Δημοσίου τομέα του οποίου η διόγκωση μέσα από ρουσφετολογικές προσλήψεις δημιούργησε το μεγαλύτερο μέρος του σημερινού προβλήματος.

Ας σκεφτούμε όμως ότι οι αθρόες προσλήψεις στον Δημόσιο τομέα έχουν φέρει όμως και την  αναποτελεσματικότητα αλλά και την τεμπελιά των Δημοσίων υπαλλήλων με αποτέλεσμα την ελλειπή παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες. Ταυτόχρονα με αυτό υπήρχε και η παντελής έλλειψη εκσυγχρονισμού των δομών και των λειτουργιών του δημοσίου με την γραφειοκρατία να βασιλεύει. Γραφειοκρατία σε συνδυασμό με την αναποτελεσματικότητα και την έλλειψη διάθεσης για προσφορά έχουν δημιουργήσει πλέον ένα εκρηκτικό συνδυασμό.

Πρέπει να παρθούν σοβαρές αποφάσεις και να υλοποιηθούν άμεσα. Πρέπει το Δημόσιο να εκσυγχρονισθεί άμεσα χρησιμοποιώντας όλες τις νέες τεχνολογίες της πληροφορικής έτσι ώστε να προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες προς τους πολίτες και όχι να τους ταλαιπωρεί.

Πρέπει όλα τα πληροφοριακά συστήματα του Δημοσίου να ενοποιηθούν έτσι ώστε η κάθε υπηρεσία να έχει πρόσβαση στα στοιχεία του πολίτη που της είναι απαραίτητα και να μην τον ταλαιπωρεί στέλνοντάς τον να κάνει ταξίδια στην Αθήνα για να μαζέψει τα "χαρτιά" που χρειάζονται. Σκεφτείτε, αν οι πολίτες δεν χρειάζεται να επισκεφτούν δύο και τρεις υπηρεσίες για να κάνουν μια δουλειά πόσος χρόνος για ουσιαστική εργασία θα έμενε στου Δημοσίους υπαλλήλους, πόσο χρόνο και χρήμα θα γλίτωναν οι πολίτες, πόσο λιγότερη κίνηση θα είχε η πόλη κ.ο.κ.

Πρέπει όλες οι πληρωμές του Δημοσίου από και προς τους πολίτες να γίνεται μέσω των τραπεζών και όχι να συνωστίζονται όλοι σε ταμεία με ατέλειωτες ουρές, να διακινείται χρήμα στους δρόμους, να απασχολούμε δεκάδες χιλιάδες ταμίες για να γίνει μια απλή πληρωμή. Ποιος είναι ο σκοπός αυτής της τρέλας;

Τα παραδείγματα είναι άπειρα. Η λύση είναι εύκολη πλέον και τεχνολογικά εφικτή. Μέχρι σήμερα δεν γινόταν γιατί στις κυβερνήσεις υπήρχε ανικανότητα και ωχαδερφισμός, γιατί οι Υπηρεσίες κρατούσαν τα στεγανά τους, γιατί οι υπάλληλοι δεν ήθελαν να αλλάξει ο τρόπος δουλειάς τους κ.α.

Τώρα όμως είναι επιτακτική ανάγκη να γίνει. Σε πρόσφατη ανάρτησή μου περιέγραψα πως με απλούστατο και ανέξοδο τρόπο τα ταμεία υγείας μπορούν να εκσυγχρονίσουν την δουλειά τους, να προσφέρουν άμεση εξυπηρέτηση και ταυτόχρονα να ελέγξουν την αυθαιρεσία των γιατρών και την αυθαίρετη συνταγογράφηση (βλ ΤΑΜΕΙΑ ΥΓΕΙΑΣ-ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ )

Εγώ προσωπικά εδώ και μιάμιση δεκαετία διατηρώ μια μικρή βιοτεχνική και εμπορική επιχείρηση. Μέσα σε αυτό το διάστημα έχω αλλάξει πέντε (!) πληροφοριακά συστήματα προσπαθώντας πάντα να εκσυγχρονίζομαι, να προσφέρω καλύτερες υπηρεσίες στους πελάτες μου και να έχω καλύτερη πληροφόρηση εγώ και οι συνεργάτες μου για την πορεία της επιχείρησης μου. Και ο στόχος πάντα ήταν η πληροφορία να είναι ενοποιημένη μέσα σε ένα ενιαίο σύνολο πληροφοριών που μπορούν να συνδυαστούν και να δώσουν το σωστό αποτέλεσμα. Όλα αυτά κόστισαν χρήμα και χρόνο πολύ αλλά χωρίς αυτά δεν θα μπορούσα να είμαι αποτελεσματικός.

Απορώ λοιπόν όταν πάω σε υπηρεσίες όπως το ΙΚΑ ή την Εφορία και οι υπάλληλοι δεν έχουν καν υπολογιστή!! Χαρτιά, χαρτάκια, καρφίτσες, συρραπτικά και το αποτέλεσμα, ταλαιπωρία και του υπαλλήλου και του πολίτη.

ΑΙΝΤΕ, ΚΟΥΝΗΘΗΤΕ, ΚΑΝΤΕ ΚΑΤΙ!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου